W artykule:
- Czy musisz zgłosić swoją stronę do wyszukiwarek?
- Przesyłanie witryny do Google
- Tworzenie mapy witryny XML z All in One SEO
- Jak przesłać swoją stronę do Bing, Yahoo i DuckDuckGo
- Jak sprawdzić, czy Twoja strona została zindeksowana
- Czy powinieneś korzystać z usługi przesyłania stron internetowych?
- Rozwiązywanie problemów i Często zadawane pytania dotyczące przesyłania witryny do wyszukiwarek
Niedawno jeden z naszych czytelników zapytał nas, jak przesłać swoją witrynę WordPress do wyszukiwarek takich jak Google?
Wyszukiwarki są największym źródłem ruchu dla większości stron internetowych. Dlatego ważne jest, aby upewnić się, że mogą łatwo znaleźć i ocenić strony witryny.
W tym artykule pokażemy, jak łatwo przesłać swoją stronę do wyszukiwarek i rozpocząć ruch na swojej stronie.
Ponieważ jest to obszerny przewodnik, prosimy skorzystać z szybkich linków poniżej, aby przejść bezpośrednio do różnych sekcji w tym artykule.
- Czy musisz zgłosić swoją stronę do wyszukiwarek?
- Jak zgłosić swoją stronę do Google
- Tworzenie mapy witryny WordPress z All in One SEO
- Jak przesłać swoją stronę do Bing, Yahoo i DuckDuckGo
- Jak sprawdzić, czy Twoja strona została zindeksowana
- Czy powinieneś korzystać z usługi przesyłania stron internetowych?
- Rozwiązywanie problemów i Często zadawane pytania dotyczące przesyłania witryny do wyszukiwarek
Czy musisz zgłosić swoją stronę do wyszukiwarek?
Nie, Nie musisz zgłaszać swojej strony do wyszukiwarek. Większość botów wyszukiwarek może automatycznie znaleźć Twoją stronę, jeśli została wymieniona na innych stronach.
Jednak w przypadku witryn WordPress zalecamy przesłanie go ręcznie, ponieważ pomoże Ci to szybciej zostać wykrytym.
Dlaczego warto zgłosić swoją stronę do wyszukiwarek?
Jeśli dopiero zaczynasz nową firmę lub blog, wyszukiwarki są najważniejszym źródłem bezpłatnego ruchu na stronie. Oznacza to, że możesz rozwijać swoją firmę online bez dużych pieniędzy.
W przeciwieństwie do płatnego ruchu z reklam, organiczny ruch w wyszukiwarce jest bezpłatny i nie musisz za to płacić wyszukiwarkom.
Co ważniejsze, proces składania jest dość prosty, bezpłatny i daje dostęp do kilku narzędzi, które pomogą Ci rozwijać swoją firmę w późniejszym czasie.
Mając to na uwadze, przyjrzyjmy się, jak przesłać swoją witrynę WordPress do wyszukiwarek.
Przesyłanie witryny do Google
Google to największa i najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie. W przypadku większości stron internetowych Google jest często największym źródłem ich ruchu.
Aby przesłać swoją stronę do Google, musisz zarejestrować się w Google Search Console. Jest to bezpłatne narzędzie oferowane przez Google, które pomaga właścicielom witryn sprawdzić, jak ich witryna działa w wynikach wyszukiwania.
Rejestracja jest darmowa i łatwa. Wystarczy wejść na stronę Google Search Console i kliknąć przycisk „Start now”.
Możesz użyć istniejącego konta Google, aby zalogować się lub utworzyć nowe konto.
Następnie Google poprosi Cię o podanie nazwy domeny witryny. Zalecamy użycie opcji prefiksu URL tutaj, ponieważ jest to łatwiejsze do zweryfikowania.
Po wybraniu tej opcji użyj metody znaczników HTML, aby zweryfikować swoją witrynę i przesłać ją do Google. Wystarczy kliknąć opcję znacznika HTML, aby ją rozwinąć, a następnie skopiować kod, klikając przycisk „Kopiuj”.
Teraz istnieje wiele sposobów, aby dodać ten kod do swojej witryny. Pokażemy Ci dwie najprostsze metody i możesz wybrać jedną, która najbardziej Ci odpowiada.
1. Dodawanie kodu weryfikacyjnego w WordPress przy użyciu All in One SEO
Najprostszym sposobem na to jest użycie All in One SEO, która jest najlepszą wtyczką WordPress SEO na rynku. Pozwala zoptymalizować witrynę pod kątem wyszukiwarek bez uczenia się żargonu SEO.
Najpierw musisz zainstalować i aktywować wtyczkę all in One SEO. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz przewodnik krok po kroku, jak zainstalować wtyczkę WordPress.
Następnie musisz odwiedzić Wszystko w jednym SEO „Ustawienia Ogólne” narzędzia dla webmasterów stronę i kliknij na Google Search Console opcja.
Następnie musisz wkleić wartość treści z meta tagu HTML do pola „kod weryfikacyjny Google”. Część, którą chcesz, to długi ciąg cyfr i liter.
Nie zapomnij kliknąć przycisku „Zapisz zmiany” u góry ekranu.
2. Dodawanie kodu weryfikacyjnego w WordPress za pomocą Wstaw nagłówki i stopki
Jeśli nie używasz wtyczki all in One SEO, możesz użyć tej metody, aby dodać kod weryfikacyjny Google Search Console do swojej witryny WordPress.
Najpierw musisz zainstalować i aktywować wtyczkę Wstaw nagłówek i stopkę. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz przewodnik krok po kroku, jak zainstalować wtyczkę WordPress.
Po aktywacji przejdź do Ustawienia ” Wstawianie nagłówków i stopek strona w Twoim adminie WordPress. Następnie po prostu wklej cały meta tag HTML do pola „Skrypty w nagłówku”.
Następnie kliknij przycisk Zapisz na dole strony.
Po dodaniu metatagu do witryny za pomocą dowolnej metody wróć do Google Search Console i kliknij przycisk „zweryfikuj” dla metody znaczników HTML.
Powinieneś teraz zobaczyć komunikat o sukcesie w Google Search Console, aby poinformować Cię, że Twoja witryna została zweryfikowana.
Jeśli potrzebujesz więcej pomocy, sprawdź nasz przewodnik krok po kroku na temat dodawania witryny WordPress do Google Search Console.
Tworzenie mapy witryny XML z All in One SEO
Mapa witryny XML w WordPress to lista wszystkich treści w Twojej witrynie, w tym wszystkich postów i stron. Pomaga botom wyszukiwarek szybciej odkrywać Twoje treści i wyświetlać je w wynikach wyszukiwania.
W aktualizacji WordPress 5.5, mapy witryn XML zostały dodane jako wbudowana funkcja. Jednak te mapy witryn są bardzo proste i nie można ich łatwo dostosować.
Zalecamy użycie All in One SEO, aby utworzyć mapę witryny.
Wszystko w jednym SEO to kompletny zestaw narzędzi SEO WordPress i zawiera kompleksowy generator map witryn.
Pozwala dostosować mapy witryn XML, wykluczając niepotrzebne lub zduplikowane treści. Mają również potężną niestandardową mapę witryny dla WooCommerce, mapę witryny wiadomości i mapy witryn wideo. Daje to dodatkową przewagę w SEO w miarę rozwoju firmy.
Najpierw musisz zainstalować i aktywować wtyczkę all in One SEO. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz przewodnik krok po kroku, jak zainstalować wtyczkę WordPress.
Po aktywacji, All in One SEO automatycznie utworzy Twoją mapę witryny.
Aby go zobaczyć, po prostu przejdź do Wszystko w jednym SEO ” Sitemaps strona w Twoim adminie WordPress. Następnie kliknij przycisk „Otwórz mapę witryny”.
Następnie zobaczysz indeks witryny witryny. Ten link do wszystkich sitemaps, że wszystko w jednym SEO stworzył.
Uwaga: Wszystko w jednym SEO tworzy wiele map witryn, ponieważ najlepszą praktyką jest dzielenie dużych map witryn. Korzystając z różnych map witryn dla różnych typów treści, mapy witryn będą się szybko ładować i będą mieć łatwy w zarządzaniu Rozmiar, nawet gdy Twoja witryna będzie rosła.
Proszę zachować tę stronę otwartą lub zapisać adres URL strony, jak będzie to potrzebne później w samouczku.
Jeśli chcesz, możesz kliknąć dowolny link, aby zobaczyć zawartość wymienioną w każdej mapie witryny. Oto Mapa strony na naszej stronie demo.
Dodaj swoją mapę witryny XML do Google Search Console
Teraz, gdy wygenerowałeś mapę witryny XML, następnym krokiem jest pomóc Google szybko ją odkryć.
Najłatwiej to zrobić za pomocą Google Search Console.
Po prostu zaloguj się na swoje konto Google Search Console, a następnie kliknij łącze mapy witryn na lewym pasku narzędzi:
Google Search Console umieściło już domenę Twojej witryny. Wystarczy wpisać Mapa strony.xml
do pola i kliknij przycisk Prześlij.
Search Console powinien wyświetlać komunikat informujący o pomyślnym przesłaniu mapy witryny. Zobaczysz również mapę witryny na liście „przesłane mapy witryn”.
Jak przesłać swoją stronę do Bing, Yahoo i DuckDuckGo
Google całkowicie dominuje na rynku wyszukiwarek z aż 92% udziałem w rynku. Jednak inne wyszukiwarki, takie jak Bing, Yahoo i DuckDuckGo, mogą nadal być znaczącym źródłem ruchu na twojej stronie.
Przesyłanie witryny do Bing, Yahoo i DuckDuckGo
Aby przesłać swoją witrynę do Bing, musisz zarejestrować się w Narzędziach dla webmasterów Bing.
Wystarczy kliknąć przycisk Zaloguj się, aby rozpocząć. Następnie zaloguj się za pomocą konta Microsoft, Google lub Facebook.
Następnie usługa Bing wyświetli monit o dodanie witryny. Zalecamy skorzystanie z opcji „Dodaj swoją witrynę ręcznie”. Działa niezawodnie i nie wymaga weryfikacji witryny za pomocą Google Search Console.
Następnie po prostu wprowadź nazwę domeny (adres URL) swojej witryny, a następnie kliknij przycisk „Dodaj”.
Następnie zobaczysz kilka opcji metody weryfikacji. Najpierw kliknij metodę meta Tag HTML. To otworzy szczegóły. Następnie kliknij przycisk „Kopiuj”, aby skopiować meta tag.
Najprostszym sposobem na dodanie metatagu do witryny jest użycie All in One SEO. W panelu WordPress przejdź do Wszystko w jednym SEO „Ustawienia Ogólne” narzędzia dla webmasterów strona.
Następnie kliknij opcję Narzędzia dla webmasterów Bing.
Spowoduje to otwarcie pola, w którym można wprowadzić kod weryfikacyjny Bing. Jest to długi ciąg cyfr i liter, który tworzy wartość zawartości w meta tagu Bing.
Alternatywnie możesz zainstalować bezpłatną wtyczkę Wstaw nagłówek i stopkę dla WordPress.
Po aktywacji przejdź do Ustawienia ” Wstawianie nagłówków i stopek strona w Twoim adminie WordPress. Następnie po prostu wklej cały meta tag HTML do pola „Skrypty w nagłówku”.
Nie zapomnij kliknąć przycisku „Zapisz” na dole strony.
Następnie musisz powrócić do narzędzi dla webmasterów Bing i kliknąć przycisk zweryfikuj. Powinieneś zobaczyć komunikat o sukcesie informujący, że Twoja witryna została dodana.
Następnie kliknij kartę mapy witryn na lewym pasku bocznym. Następnie kliknij przycisk „Prześlij mapę witryny”.
Musisz wkleić adres URL indeksu mapy witryny, który all in One SEO stworzył dla ciebie. To powinna być Twoja nazwa domeny z Mapa strony.xml
na końcu.
Następnie kliknij przycisk „Wyślij”.
Mapa witryny zostanie teraz wyświetlona w tabeli mapa witryny w Narzędziach dla webmasterów Bing.
Twoja strona pojawi się również w wynikach wyszukiwania Yahoo i DuckDuckGo
Teraz po przesłaniu witryny do Bing, została ona również automatycznie przesłana do Yahoo.
DuckDuckGo korzysta również z wyników wyszukiwania Bing. Oznacza to, że przesyłając swoją stronę do Bing, otrzymasz ją również zindeksowaną na DuckDuckGo.
Jak sprawdzić, czy Twoja strona została zindeksowana
Najprostszym sposobem sprawdzenia, czy Twoja strona została zaindeksowana, jest po prostu przejście na stronę główną wybranej wyszukiwarki i wpisanie site:yoursitename.com
jako wyszukiwany termin.
Na stronie WPBeginner wpisujemy site:wpbeginner.com
do wyszukiwarki.
Jeśli Twoja witryna została zindeksowana, powinieneś zobaczyć listę swoich treści. Twoja strona główna będzie zwykle na górze.
Działa to dla wszystkich popularnych wyszukiwarek, w tym Google, Yahoo, Bing i DuckDuckGo.
Czy powinieneś korzystać z usługi przesyłania stron internetowych?
Nie, Nie należy korzystać z usługi przesyłania witryny internetowej, aby przesłać swój blog lub witrynę WordPress do wyszukiwarek.
Nie ma żadnych dodatkowych korzyści z korzystania z witryny lub usługi przesyłania w wyszukiwarkach. Pobierają opłatę premium, aby zrobić coś, co jest bezpłatne, i możesz to zrobić sam.
Co ważniejsze, te usługi przesyłania mogą przesłać Twoją witrynę do źródeł spamu,które mogą zaszkodzić pozycjonowaniu witryny.
Rozwiązywanie problemów i Często zadawane pytania dotyczące przesyłania witryny do wyszukiwarek
Ponieważ WPBeginner jest największą darmową witryną z zasobami WordPress, słyszeliśmy prawie każde pytanie związane z tym tematem. Oto kilka typowych problemów i często zadawanych pytań, które słyszymy o zgłaszaniu witryny do wyszukiwarek.
1. Jak długo potrwa, zanim moja strona pojawi się w wyszukiwarkach?
Może to potrwać kilka dni lub kilka tygodni, aby Twoja strona pojawiła się w wyszukiwarkach.
To od wyszukiwarek zależy indeksowanie Twojej witryny. Nie możesz zmusić Google ani żadnej Wyszukiwarki do szybszego indeksowania witryny.
Należy jednak postępować zgodnie z powyższymi instrukcjami, aby pomóc wyszukiwarkom znaleźć Twoją witrynę tak łatwo, jak to możliwe. Uzyskanie wielu linków zwrotnych do witryny może również przyspieszyć ten proces.
2. Przesłałem swoją stronę, ale nie wyświetla się w wyszukiwarkach?
Najpierw sprawdź, czy Twoja witryna jest widoczna dla wyszukiwarek. W panelu administracyjnym WordPress przejdź do Ustawienia ” Czytanie strony i upewnij się, że pole „zniechęcaj Wyszukiwarki do indeksowania tej strony” nie jest zaznaczone.
Jeśli pole jest zaznaczone, to zatrzymuje Wyszukiwarki przed indeksowaniem witryny WordPress. Po prostu odznacz go, a następnie kliknij przycisk „Zapisz zmiany”.
Jeśli to ustawienie jest poprawne, po prostu musisz być cierpliwy. Przetworzenie mapy witryny przez Google Search Console może potrwać około dnia.
3. Moja strona jest wymieniona w wyszukiwarkach, ale nie otrzymuję żadnego ruchu?
Jeśli nie uzyskujesz ruchu na swojej stronie, może to być spowodowane tym, że jest ona bardzo niska w wynikach wyszukiwania. Powinieneś użyć All in One SEO, aby uzyskać szczegółowe zalecenia dotyczące SEO Twojej witryny (search engine optimization).
W szczególności ważne jest, aby odpowiednio używać słów kluczowych w treści witryny.
Możesz również użyć tych narzędzi do badania słów kluczowych, aby napisać bardziej zoptymalizowaną treść SEO i wdrożyć nasze sprawdzone wskazówki 27, aby zwiększyć ruch w witrynie.
4. Jak Mogę za darmo zgłosić moją stronę do wyszukiwarek?
Wszystkie metody, które omówiliśmy powyżej, są bezpłatne. Zalecamy, aby nie płacić za umieszczenie witryny w wyszukiwarkach.
Tworzenie kont za pomocą Google Search Console i narzędzi dla webmasterów Bing jest bezpłatne. Żadne z nich nie pobiera żadnych opłat.
5. Jak Wyszukiwarki znajdują moją stronę?
Wyszukiwarki używają zautomatyzowanego oprogramowania do ciągłego przeglądania sieci w poszukiwaniu nowych stron internetowych. To oprogramowanie jest często nazywane: boty wyszukiwania, web crawler, lub pająk. Proces wyszukiwania nowych stron nazywa się „indeksowaniem”.
Robot internetowy przechodzi przez linki, aby znaleźć nowe strony. Dlatego Mapa strony XML jest tak ważna. Zawiera linki do wszystkich treści na twojej stronie i informacje o nich, które Robot internetowy może zrozumieć.
6. Czy istnieje lista stron, z których mogę korzystać?
Nie musisz się martwić o przesyłanie do wielu wyszukiwarek. Najważniejszym z nich jest Google.
Po przesłaniu witryny do Google dobrym pomysłem jest również przesłanie jej do Bing. Pomaga to Yahoo i DuckDuckGo również znaleźć Twoją witrynę.
Inne wyszukiwarki, które powinieneś rozważyć, to te lokalne. Na przykład możesz przesłać swoją stronę do Yandex, jeśli chcesz uzyskać więcej odwiedzających z Rosji.
7. Jak śledzić ruch w witrynie pochodzący z wyszukiwarek?
Najprostszym sposobem na śledzenie ruchu w wyszukiwarkach jest użycie MonsterInsights. Jest to najlepsza wtyczka Google Analytics dla WordPress i pozwala zobaczyć, skąd pochodzą Twoi użytkownicy, jakie strony przeglądają i co robią w Twojej witrynie.
Aby uzyskać szczegółowe instrukcje, postępuj zgodnie z naszym przewodnikiem krok po kroku, jak zainstalować Google Analytics w WordPress.
Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci dowiedzieć się, jak zgłosić swoją stronę do wyszukiwarek. Możesz również zobaczyć nasz przewodnik po najlepszych usługach e-mail marketingowych, aby połączyć się z odwiedzającymi po opuszczeniu witryny, a także naszą listę ekspertów najlepszych wtyczek WordPress dla wszystkich stron internetowych.
Jeśli podoba Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube dla samouczków wideo WordPress. Znajdziesz nas również na Twitterze i Facebooku.