Czym jest VoIP i jak działa (za kulisami)

Często pytają nas początkujący: co to jest VoIP i jak działa VoIP? Jeśli nie jesteś użytkownikiem technicznym, być może słyszałeś, że możesz użyć VoIP do dodania biznesowego numeru telefonu do swojej witryny.

VoIP to bardziej opłacalny sposób na uzyskanie biznesowego numeru telefonu dla Twojej witryny w porównaniu z tradycyjną linią telefoniczną. Zanim jednak podejmiesz jakąkolwiek decyzję, musisz w pełni zrozumieć, o co chodzi w tej technologii.

W tym przewodniku dla początkujących odpowiemy, czym jest VoIP i jak działa VoIP za kulisami. Celem jest pomoc w zrozumieniu, w jaki sposób VoIP może zaoszczędzić pieniądze i pomóc w rozwoju firmy.

What is VoIP and How it Works (Behind the Scenes)

Oto przegląd tego, co zamierzamy omówić w tym przewodniku. Możesz kliknąć na te linki, aby przejść bezpośrednio do różnych sekcji.

  • Czym jest VoIP?
  • Jak działa VoIP? (Za kulisami)
  • Jakie są zalety i wady VoIP?
  • Jaka jest najlepsza usługa telefonii VoIP?
  • Jak nawiązać połączenie za pomocą VoIP?
  • Najczęściej zadawane pytania dotyczące VoIP (FAQ)

Czym jest VoIP?

VoIP (Voice Over Internet Protocol) to technologia telefoniczna, która pozwala na wykonywanie i odbieranie połączeń telefonicznych za pomocą Internetu zamiast tradycyjnych linii telefonicznych.

W przeciwieństwie do systemów telefonii stacjonarnej, które są ograniczone do jednego telefonu biurowego w biurze, VoIP umożliwia wykonywanie i odbieranie połączeń biznesowych z laptopa, tabletu, zwykłego smartfona (za pomocą aplikacji), a nawet zestawów telefonów biurowych zgodnych z VoIP.

Ponieważ wszystkie połączenia są wykonywane przez internet, jest to niezwykle opłacalne zarówno dla połączeń krajowych, jak i międzymiastowych (międzynarodowych). Większość biznesowych dostawców VoIP oferuje nieograniczoną liczbę minut bez żadnych dodatkowych kosztów.

Oprócz oszczędności, otrzymasz również wszystkie zaawansowane funkcje telefonu, takie jak czekanie na połączenie, routing połączeń, Dźwięki rozmówcy, automatyczny asystent, wiele numerów telefonów i wiele innych.

Dlatego większość małych firm, a nawet firm korporacyjnych, rezygnuje z tradycyjnych dostawców telefonów na rzecz biznesowego dostawcy VoIP.

W WPBeginner korzystamy z Nextiva, wiodącego systemu telefonicznego VoIP.

Jak Właściwie Działa VoIP? (Behind the Scenes Look)

Aby zrozumieć, jak faktycznie działa VoIP, przyjrzymy się, co się dzieje, gdy wykonujesz lub odbierasz połączenie telefoniczne na telefonie VoIP.

How VoIP works Behind the Scenes

Gdy wykonujesz połączenie telefoniczne za pomocą VoIP, ich aplikacja biznesowego numeru telefonu lub adapter VoIP pobiera analogowy sygnał audio i przekształca go w sygnał cyfrowy.

Te cyfrowe dane głosowe są następnie wysyłane do firmowego dostawcy usług telefonicznych za pomocą Internetu, a następnie wiadomość jest kierowana do telefonu klienta.

Proces ten odbywa się niemal natychmiast, dlatego czasami jakość dźwięku VoIP jest nawet lepsza niż zwykłe rozmowy telefoniczne.

Czym VoIP różni się od tradycyjnego systemu telefonicznego?

VoIP działa inaczej za kulisami niż zwykły system telefonii stacjonarnej.

Tradycyjne systemy telefonii wykorzystują metodę przełączania obwodów do łączenia połączeń. Kiedy wykonujesz połączenie za pośrednictwem publicznej sieci telefonicznej (PSTN), jesteś połączony z osobą po drugiej stronie, a ona jest połączona z Tobą w obwodzie.

Technologia “przełączania obwodów” jest używana od ponad 100 lat. Jest niezawodny i nadal działa, ale nie jest najbardziej wydajny ani opłacalny.

VoIP używa zamiast tego metody “przełączania pakietów”. Oznacza to, że dane są wysyłane tylko wtedy, gdy są potrzebne. Krótkie, natychmiastowe połączenie jest tworzone za każdym razem, gdy mówisz. Połączenie nie musi iść w obie strony przez cały czas. Ty i osoba, z którą rozmawiasz, zwykle nie rozmawiacie jednocześnie.

Dodatkowo pakiety danych są wysyłane efektywnie. Mogą korzystać z wielu różnych ścieżek przez internet. Paczki są następnie składane z powrotem, gdy dotrą do miejsca przeznaczenia.

Pakiety danych można również skompresować, aby zaoszczędzić miejsce. To pozwala im podróżować jeszcze szybciej przez internet.

Wszystko to dzieje się bardzo szybko. Jeśli nie ma problemu z połączeniem internetowym,nie zauważysz żadnego opóźnienia podczas połączenia.

Two women talking on the phone

Podczas gdy VoIP może wydawać się dość techniczny i skomplikowany, najważniejsze jest zrozumienie, że VoIP jest bardziej wydajną metodą przesyłania danych podczas rozmów telefonicznych.

Prawdopodobnie korzystałeś już wcześniej z VoIP, nie wiedząc o tym, za pośrednictwem aplikacji takiej jak Skype lub Google Voice.

VoIP plusy i minusy w porównaniu

Ponieważ od lat korzystamy z usług telefonicznych VoIP w naszej firmie, można powiedzieć, że wiemy co nieco o zaletach i wadach.

Oto nasza szczegółowa analiza zalet i wad VoIP.

Zalety VoIP-korzyści z korzystania z VoIP

Przejście z usługi tradycyjnej firmy telefonicznej na oparty na chmurze system telefoniczny VoIP ma wiele zalet.

Niższy Miesięczny Koszt

Jedną z największych zalet VoIP jest to, że masz niższe miesięczne koszty połączeń krajowych i międzynarodowych.

Większość dostawców telefonii VoIP często obejmuje nielimitowane połączenia krajowe za darmo. Połączenia międzynarodowe są zwykle bardzo tanie.

Poza tym zaoszczędzisz również na kosztach napraw i konserwacji, które obecnie płacisz u operatora telefonii stacjonarnej.

Odbieraj połączenia z dowolnego miejsca-całkowicie przenośny

Dzięki VoIP nie musisz być w biurze, na miejscu, siedząc przy telefonie przy biurku, aby odbierać połączenia telefoniczne. Możesz odbierać połączenia przychodzące z dowolnego miejsca za pomocą aplikacji na telefonie, tablecie lub laptopie.

Jest to duża zaleta dla zespołów pracujących zdalnie lub w terenie. Jest to również świetne, jeśli podróżujesz.

Zaawansowane funkcje telefonu biznesowego

Rozwiązania VoIP zwykle zawierają wiele dodatkowych funkcji telefonu biznesowego. Na przykład możesz łatwo skonfigurować połączenia konferencyjne za pomocą VoIP.

Ponadto większość dostawców usług VoIP oferuje wirtualną recepcję, wstrzymywanie muzyki, czekanie na połączenia, pocztę głosową na e-mail lub tekst i wiele więcej. Możesz nawet uzyskać zaawansowane funkcje telekomunikacyjne, takie jak wideokonferencje.

Może to również przynieść dodatkowe oszczędności, ponieważ często tradycyjni dostawcy usług telefonicznych pobierają cykliczne opłaty za te dodatki.

Większa skalowalność i elastyczność

Kolejną zaletą VoIP jest wyższa skalowalność. Niezależnie od tego, czy zatrudniasz więcej pracowników, czy otwierasz nowy oddział w Nowym Mieście, VoIP ułatwia rozwój.

W przeciwieństwie do tradycyjnej usługi telefonicznej, która wymagałaby wydawania pieniędzy na drogi sprzęt na dedykowanej linii, VoIP pozwala dodać członków zespołu za pomocą zaledwie kilku kliknięć w pulpicie nawigacyjnym konta.

Ponieważ VoIP działa na wszystkich smartfonach, możesz nawet obniżyć koszty dodatkowego sprzętu i zwolnić miejsce na biurku, instalując aplikację na swoim osobistym telefonie.

Wady VoIP-wady korzystania z VoIP

Podczas gdy VoIP jest niesamowitą technologią, może nie być idealny dla wszystkich. Istnieje kilka wad VoIP, o których powinieneś wiedzieć.

Do wykonywania połączeń telefonicznych potrzebne jest dobre połączenie z Internetem

Jak wyjaśniliśmy w sekcji Jak działa VoIP, musisz mieć połączenie z Internetem, aby wykonywać połączenia telefoniczne.

Jeśli internet jest powolny, to jakość połączenia może mieć wpływ.

Dobrą rzeczą jest to, że technologia VoIP nie wykorzystuje tak dużej przepustowości, jak mogłoby się wydawać. Dobre połączenie z mniej niż 70ms ping i co najmniej 500 kbps prędkości wysyłania jest wystarczająco dobre dla połączeń VoIP.

Jeśli jednak masz wielu członków zespołu w swoim biurze, być może będziesz musiał przyjrzeć się potrzebom przepustowości dla liczby jednoczesnych połączeń, które Twoja firma będzie wykonywać w tym samym czasie.

Musisz uwzględnić przerwy w dostawie prądu

Regularny serwis telefoniczny działa podczas przerw w dostawie prądu. Ale nie możesz wykonywać połączeń VoIP, jeśli nie masz zasilania ani dostępu do Internetu.

Zazwyczaj większość biur ma bezprzewodowy internet zasilany przez Routery WiFi. Routery te potrzebują energii elektrycznej, więc jeśli w budynku wystąpi awaria zasilania, internet może również ulec awarii, co wpłynie na usługę VoIP.

Sposób, w jaki ograniczamy to w naszym biurze, polega na użyciu bateryjnego systemu zapasowego dla naszego routera internetowego. Ponieważ nasz internet jest dostarczany przez inną firmę niż nasza energia elektryczna, nigdy nie mamy obu przerw w tym samym czasie.

Ponadto, ponieważ członkowie naszego zespołu korzystają z aplikacji VoIP na swoim telefonie, zawsze mogą korzystać z danych mobilnych do wykonywania połączeń biznesowych.

Będziesz musiał przekwalifikować swoich pracowników na nowy system

Przejście na nowy system telefoniczny oznacza konieczność przeszkolenia personelu w zakresie korzystania z niego.

Na szczęście większość usług VoIP jest tak prosta i intuicyjna, jak to tylko możliwe. Oznacza to, że szkolenie członków zespołu w zakresie korzystania z systemów telefonicznych w chmurze powinno być łatwe, nawet jeśli pracownicy pracują zdalnie.

Jaka jest najlepsza usługa telefonii VoIP?

Tutaj w WPBeginner używamy i polecamy Nextiva jako najlepszą usługę telefoniczną VoIP. Oferują bezpłatny lokalny lub bezpłatny numer ze wszystkimi swoimi planami.

Nextiva

Nextiva zawiera wszystkie niezbędne funkcje, których potrzebujesz, w tym routing połączeń, nieograniczone krajowe połączenia głosowe, nieograniczone wiadomości SMS biznesowe, poczta głosowa na e-mail/tekst, przenoszenie numerów, identyfikator rozmówcy, przekierowanie rozmówcy, niestandardowe pozdrowienia, automatyczny asystent, Wstrzymaj muzykę, faks VoIP Online, rozszerzenie telefonu dla członków zespołu i wiele innych.

Mają łatwą w użyciu aplikację na smartfony dla Androida / iPhone ‘ a (iOS) i aplikację softphone na komputer.

W przypadku Klientów Korporacyjnych możesz nawet przekształcić istniejący system PBX (private branch exchange) w system telefoniczny w chmurze za pomocą trunkingu SIP (session initiation protocol). Oznacza to, że możesz łatwo przesyłać połączenia do różnych działów i pracowników za pomocą istniejącego systemu i sieci lokalnej.

Nextiva ma również kilka przydatnych zaawansowanych funkcji. Na przykład możesz podłączyć swój system telefoniczny VoIP z czatem na żywo w czasie rzeczywistym i systemem CRM, aby pomóc Ci stworzyć zunifikowany system komunikacji.

Ponadto ich zespół wsparcia jest niezwykle pomocny, dzięki czemu rozpoczęcie pracy jest naprawdę łatwe. Dlatego w naszej działalności stosujemy Nextiva.

Inne świetne alternatywy VoIP dla Nextiva to:

  • RingCentral-duża, znana firma VoIP, która kosztuje nieco więcej niż Nextiva. Mają wszystkie potrzebne funkcje i oferują również narzędzia do udostępniania ekranu i konferencji.
  • Ooma-łatwa w konfiguracji opcja, która oferuje bezpłatne numery oraz wszystkie funkcje, których można oczekiwać. Dostajesz 500 minut za darmo, ale musisz zapłacić dodatkowo za więcej.
  • Grasshopper-kolejna świetna usługa telefonii biznesowej dla przedsiębiorców i małych firm, która oferuje wszystkie niezbędne funkcje.
  • Phone.com -dobry Telefon IP dla firm współpracujących z Kanadą i wieloma krajami UE, ponieważ te lokalizacje są objęte połączeniami lokalnymi.

Jak nawiązać połączenie za pomocą VoIP

Aby nawiązać połączenie za pomocą VoIP, najpierw potrzebujesz usługi telefonicznej VoIP, takiej jak Nextiva. Potrzebne jest również połączenie z Internetem o dobrej przepustowości. Zwykle oznacza to Korzystanie z szerokopasmowego połączenia internetowego.

Następnie możesz nawiązać połączenie za pomocą VoIP na jednym z następujących urządzeń:

  • Twój istniejący telefon. Można go podłączyć do systemu VoIP za pomocą ATA (analogowego adaptera telefonicznego), który nadaje mu adres IP. Zasadniczo wystarczy podłączyć telefon do ATA, a nie prosto do gniazdka ściennego.
  • Specjalny Telefon IP. To wygląda i działa jak normalny telefon. Posiada słuchawkę z przyciskami, które wsuwają się do ładowarki. Jednak zamiast złącza telefonicznego RJ-11, Telefon IP ma złącze RJ-45. Oznacza to, że jest podłączany do portu ethernet w routerze, a nie do złącza telefonu. W zależności od sezonu, niektóre firmy VoIP mogą dać Ci bezpłatny telefon komórkowy.
  • Twój komputer. Będziesz potrzebował aplikacji, która umożliwia wykonywanie połączeń przez VoIP. Jest to czasami nazywane “softphone”. Oczywiście potrzebna będzie również Karta dźwiękowa plus zestaw słuchawkowy lub mikrofon i głośniki. Będziesz również potrzebować połączenia z Internetem, przez ethernet lub wifi. Większość znanych firm VoIP ma aplikacje zarówno dla Windows, jak i Mac.
  • Twój telefon komórkowy. Ponownie, będziesz potrzebować odpowiedniej aplikacji i połączenia wifi. Możesz również korzystać z mobilnego planu transmisji danych z prędkością 4G lub wyższą. Większość aplikacji VoIP będzie działać na wszystkich smartfonach, takich jak urządzenia mobilne z Androidem i Apple iPhone (iOS).

Najczęściej zadawane pytania dotyczące telefonu VoIP (VoIP FAQs)

Istnieje wiele różnych biznesowych dostawców VoIP i może być trudno wiedzieć, który z nich jest najlepszy dla Twoich potrzeb.

Przez lata pomogliśmy tysiącom początkujących wybrać najlepszą platformę telefoniczną VoIP. Słyszeliśmy prawie wszystkie możliwe pytania dotyczące VoIP, które można wymyślić.

Poniżej znajdują się odpowiedzi na niektóre z najczęściej zadawanych pytań dotyczących VoIP (Voice over IP).

Ile kosztują połączenia krajowe i międzynarodowe w VoIP?

Większość usług VoIP obejmuje nielimitowane połączenia krajowe bez dodatkowych opłat. Jednak niektóre tańsze usługi VoIP pobierają opłatę w oparciu o liczbę minut, z których korzystasz.

Stawki międzynarodowe będą się różnić w zależności od operatora VoIP, którego używasz, ale stawki te prawie zawsze będą bardziej przystępne niż tradycyjne stawki za połączenia stacjonarne dla połączeń międzynarodowych.

Czy możesz zachować swój istniejący numer telefonu w VoIP?

Tak, przechodząc z tradycyjnego telefonu stacjonarnego na Biznesowy telefon VoIP, możesz poprosić o przeniesienie numeru, co pozwala zachować istniejący numer telefonu służbowego.

Większość dobrych usług VoIP pozwala to zrobić, ale proszę skontaktować się z nimi przed rejestracją.

Czy istnieje backup VoIP, jeśli połączenie internetowe zostanie przerwane?

Niektóre usługi VoIP mają kopię zapasową na wypadek awarii połączenia szerokopasmowego lub wyłączenia zasilania. Na przykład Nextiva może automatycznie przekazywać połączenia na telefon komórkowy.

Czy VoIP oferuje routing połączeń lub rozszerzenia dla członków zespołu?

Tak, większość dobrych dostawców usług telefonicznych VoIP obejmuje routing połączeń, rozszerzenia telefonów, kolejkę połączeń i automatyczną obsługę bez dodatkowych kosztów.

Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł odpowiedzieć na pytania, Czym jest VoIP i jak działa za kulisami. Może Ci się również spodobać nasze porównanie najlepszych platform do tworzenia stron internetowych i Najlepszych Usług e-mail marketingu, aby rozwijać swoją firmę.

Jeśli podoba Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube dla samouczków wideo WordPress. Znajdziesz nas również na Twitterze i Facebooku.

You May Also Like

Jak automatycznie publikować na Facebooku z WordPress?

W artykule: Dlaczego automatycznie udostępniać posty WordPress na Facebooku?Automatycznie Publikuj na Facebooku…

Czym jest Nightografia? Poznaj smartfon Samsung Galaxy S22 5G

W artykule: Nightografia, czyli jak robić zdjęcia nocą telefonemAparat do zdjęć nocnych…

Jak zmienić schemat kolorów Administratora w WordPress (Quick & Easy)

W artykule: Po co zmieniać schemat kolorów Administratora w WordPress?Jak zmienić schemat…

Com vs Net-Jaka jest różnica między rozszerzeniami domen

W artykule: Czym są rozszerzenia nazw domen. Com I. Net?Różnica między nazwami…